Tuinfeestje

1 juni 2015 - Nijmegen, Nederland

In onze keuken hangt een schilderijtje met de spreuk: "the party's not over when you have kids...it just goes on without you". Daar zit natuurlijk een kern van waarheid in. Ik had dit schilderijtje ooit zelf aangeschaft. (In dezelfde tijd kocht ik ook een schilderijtje met de spreuk "Stressed is Desserts spelled backwards". Maar goed, ik  dwaal af)

Gisteren waren er in en om ons huis (lees; keuken, carport, tuin, springkussen, woonkamer) 29 kinderen en 38 grote vrienden. Het was dus een party en het was goed ! We kunnen het nog met z'n allen. Nadat de weersvoorspellingswebsites 31 mei eerst een 5 gaven, toen een 6 , toen een 7, toen begon iedereen "zaterdagenmaandagwordthetheelslechtmaarzondagwordtprima" , kreeg zondag uiteindelijk een 4. Ja, het was best koud, maar het was erg leuk om iedereen te zien en te spreken. De mobiele friettent op de oprit en het springkussen in de tuin maakten het geheel af.

Dat brengt mij op de volgende overdenking. Hoe vaak hoor je in je leven het woord "heelhuids"? Op dit moment worden we , zeeeer goed bedoeld overigens, meerdere malen per dag een goede reis gewenst ..en kom heelhuids terug. De associatie met de Balkan is er denk ik een waar mensen niet altijd zonder kleerscheuren vanaf komen. Of misschien slaat heelhuids gewoon op het feit dat je in een kleine bus met twee kleine kinderen drie maanden op pad gaat? Hm, zou ook kunnen :)

Op dit moment zijn we best druk met tientallen keren vanuit huis naar de bus lopen om alvast in te pakken. Harrie heeft gezorgd dat er weer gas, water en benzine in de Iron Lady zit. De vouwfiets kan achter in de extra bagagebak , naast de voorraad luiers. Terwijl we druk bezig zijn, amuseert Ellis zich door haar hele gezicht zelf vol te schminken en vervolgens de schminkkrijtjes in de houten vloer te drukken.

Kortom; we zijn er nog niet helemaal heelhuids klaar voor , maar slowly slowly getting there. Donderdag gaan we vertrekken.

1. Mam:
    2 juni 2015
    Een hele fijne vakantie met jullie gezinnetje.
    Geniet maar van al het moois en kom weer veilig thuis
    Veel liefs van mam
  2. Sandra & co:
    2 juni 2015
    Ha die Cee,
    we vonden het superleuk om iedereen weer te zien. De Balkansnor van Juul was een hoogtepunt ;-)
    Tezemen met de frietkar natuurlijk!
    Groetjes en veel plezier van ons