Een zwembad om naar te kijken

21 juni 2015 - Krk, Kroatië

We zijn na een bezoek aan het mooie stadje Osor ,en een kampeernachtje wederom in een naaldbomenboscamping vertrokken van eiland Cres. We wilden wel eens naar een eiland dat net zo klonk als onze bus en zijn nu dus op het eiland “ Krk”. Via de plaatsen trs en vrh en prhv bij wijze van. Ellis riep op de ferry al steeds dat ze op een kruk wilde zitten, snapte er niets van dat die er vervolgens niet was. (Ikke op de kluuuuuuuukkkkkkkk!!!!)

Na de ferry door naar Krk city, wederom een zeer idyllisch (hoe vaak heb ik dit woord al gebruikt in de context van een stadje? ) stadje. We besloten de mega campings te mijden en naar familiecamping “ Bor” te  gaan. Al 30 jaar in de familie, wat erg letterlijk genomen werd want oma zat achter de receptie de paspoorten met de hand over te schrijven en in vooroorlogs Duits instructies te geven terwijl de rij groeide. Wel een gratis wijntje bij aankomst vertelde de reisgids. Dat wisten alle Nederlanders voor mij in de rij ook. De meesten kwamen er al jaaaren, en toonden gretig hun voordeel-actie-campingkaart (Ik ook trouwens, dus niets ten nadele daar van, je bent Nederlander of je bent het niet !).

Maar wat we nog niet meegemaakt hadden was dat er alleen maar Nederlanders rondom ons staan, hele veldjes vol. Bijzonder. Ze genieten allemaal van hun welverdiende camperreizen , maar dat uit zich dus in vele,vele uren liggen bakken in de zon voor de camper met e-reader of tijdschrift of bij het leuke zwembadje, dat  voor hen dus echt alleen gebruikt wordt wanneer de hitte te erg wordt. ( ben natuurlijk eigenlijk beetje jaloers :)) Moet je je voorstellen wat er gebeurt op het moment dat wij daar met de bus aan komen knetteren. Weg met de rust ! De meisjes en wij knallen in dat zwembad waar tot dan toe niemand in ging, maar iedereen in diepe rust omheen lag te lezen, als waren ze decoratie. We overtreden gelijk 4 van de 6 regels (niet rennen, geen ballen, niet springen en niet leven  ). Maar verder is de camping een aanrader, mooi en dichtbij het dorpje. (idyllisch). En tot slot zijn de meeste pensionado’s op weg naar huis (lees kleinkinderen) dus kunnen ze alvast wennen aan de hectiek van thuis.

Verder klein camping leed: Onze camping buurman heeft zojuist zijn drone met camera in de olijfbomen laten crashen en is die er nu met een tentstok uit aan het vissen. Goed opletten voor ons dus, wij hebben ook een drone met go-pro camera mee, maar deze heeft nog niet gevlogen ! Harrie heeft wel onderwateropnames gemaakt met de go-pro camera. In eerste instantie van mijn onderstel, niet zo interessant om te delen en van het feit dat hij Ellis een paar keer in de lucht gooide in het zwembad. Beste grappige opnames!
En ik ben zojuist een uur bezig geweest om een graat van een vis uit mijn keel te krijgen. Dat was niet zo prettig. Tandenborstels moesten er aan te pas komen en de uitgebreide vismaaltijd kwam ook weer terug, jammer. Visgraat is wel weg nu geloof ik.

De meisjes willen tegenwoordig wel lopen, wanneer we de terugweg met een busje of shuttle gaan. Dat scheelt een hoop gebler en gejammer en ze kunnen het prima. Vandaag een aquarium bezocht in Krk city waar ze geloofden dat de vissen naar ze zwaaiden met hun vinnen en ze dus braaf terug gingen zwaaien. Schattig hoor.

Verder nu iets frisser weer, wat prima is. Harrie en ik hadden gisteravond zelfs een minibioscoop gebouwd achter in de bus met slaapzakken en dvd schermpje, heel gezellig. Viel wel na 10 minuten in slaap. Sorry George Clooney van je zelf geregisseerde filmpje.

Morgen naar het vasteland van Kroatie om daar weer eens verder te kijken wat we willen gaan zien en doen.

1. Mam:
    24 juni 2015
    Hallo
    Wat een mooie. Foto's van de watervallen
    Of zijn jullie er nog niet geweest
    Verstandig om heel even in een echt bed te slapen je kunt vanavond gerust Skypen want op De. Pc. boven ben ik toch bezig
    Groetjes liefs mam
    Juul stelt. Dit vanavond voor. Mij in
    We wachten weer op het volgende reisverhalen